Welcome Guest ( Log In | Register )

> How to submit news

Send nyhetstips via skjema
http://www.battle.no/?section=news&page=tips

Please use this form for sending news tips
http://www.battle.no/?section=news&page=tips

All tips sent will be reviewed by an member of the News writers group.

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> BF4 Server News
Sabumnim
post 25 Oct 2013, 20:19
Post #1

Leader
Group: Root Admin
BF2: Sabumnim
BF BC2: Sabumnim
BattleField 3: WTF-Sabumnim

Kjære battle.no medlemmer.

Beklageligvis kommer ikke battle.no til å hoste BF4 servere.
Dette er ikke slik vi ønsker det, men denne gangen har vi, til tross for lang og god historie med servere og community, ikke fått tilbud om servere fra produsenten.

Både forum, BF2, BC2, BF3 servere samt TeamSpeak 3 serveren vil fortsatt stå åpen som en gratis møteplass for alle.

Samtidig ser vi på alternative spill som vi kan ha servere for. Innspill fra dere mottas gjerne med stor takk.

Dear battle.no members.

We are very sorry to announce; battle.no will not host BF4 servers.
This is very unfortunate and not how we planned it, but despite our long history of top quality servers we did not get the offer this time.

The good news is that the forum will still be here toghether with the BF2, BC2 and BF3 servers as well as the TeamSpeak 3 server.

At the same time, we are looking for new games to host and play. Any ideas, pleas let us know!

- Sabumnim -
Leader of battle.no

--------------------

Go to the top of the page

+Quote Post
BeerBringer
post 25 Oct 2013, 21:49
Post #2

Personnel Organizer
Group: Personnel Department
Clan: Clan? What clan?
BF2: BeerBringer
BF BC2: BulletBringer
BattleField 3: BeerBringer

Sad news shocked.png

--------------------
Once, an irishman said, that we have beer today, thats the real proof that God loves us.

On the internet you can be anything you want, its funny how many choose to be stupid.

+Quote Post
SamemaS
post 25 Oct 2013, 22:06
Post #3

Admin Group Leader
Group: Admin Group Leader
Clan: K9-Devils
Clan role: Member

BF2: $Super-X-Killer$
BF BC2: SamemaS
BattleField 3: SamemaS

This is realy sad news :'(

--------------------

+Quote Post
Metacon
post 26 Oct 2013, 09:52
Post #4

Kvartermester
Group: Members
Clan: Othari von Arthedain
Clan role: Captain

BF2: Metacon
BF BC2: Metacon
BattleField 3: Metacon_Ryo

sad.png

--------------------
Any barbarian can lead a mob - but a paladin will turn a mob into an army.

+Quote Post
gummirev
post 26 Oct 2013, 12:30
Post #5

Løytnant
Clan: Soldiers of Resurrection
Clan role: Superfragger

BF BC2: Gummirev

Triste nyheter sad.png

--------------------

+Quote Post
sHAGGER
post 26 Oct 2013, 12:41
Post #6

Game Admin
Group: BF3 Admin
Clan role: Drift&Utvikling

BF2: sHAGGER*93
BF BC2: sHAGGER93
BattleField 3: SoR-sHAGGER

sad.png no.gif baby.gif

--------------------

+Quote Post
sogndal94
post 26 Oct 2013, 17:37
Post #7

Battle|Events Arranger
Group: Battle|war Arranger
Clan: |DiaR|
Clan role: Clanleader

BF2: |DiaR|sogndal94
BF BC2: |DiaR|sogndal94

thumbdown.gif horse.gif 2guns.gif EA
EA skal få popo.gif av meg...

--------------------

"Ikkje skal ein bøye seg", sa mannen, han skeit ståande.

+Quote Post
AggressorSweden
post 26 Oct 2013, 19:45
Post #8

Major
Group: BF3 Admin
BF2: AggressorSweden
BF BC2: F16_Aggressor

Sad to hear, but on the bright side, BF4 wont be much better then BF3 and would probally have ended empty too after a while...
Indeed, Battle needs another gameservers to host.

--------------------
Flyin' high
----------------------------------

+Quote Post
cri74
post 26 Oct 2013, 22:47
Post #9

Oberstløytnant
Clan: HeliX, Victrixlegion
Clan role: 92 - NK

BF2: Hx.cri74
BattleField 3: cri74cri

Very sad sad.png

--------------------

+Quote Post
svarstad
post 29 Oct 2013, 10:23
Post #10

Fenrik
Clan: Soldier
Clan role: Resurected Soldier

BF2: L.Svarstad
BF BC2: Salvatoy

kanskje vi kan bruke denne tråden til å analysere hva som gikk galt?
og hvorfor.

for meg var det ikke akkurat et sjokk at vi ikke fikk bf4, basert på aktiveten vi har hatt.

--------------------

SAmuraiii!!!

+Quote Post
BearH
post 29 Oct 2013, 17:58
Post #11

Major
Clan: .:SoR
Clan role: CL3

BF2: BearH.HisOne
BF BC2: BearH.HisOne

Har ikke noe med aktiviteten på battle.no å gjøre Lars.
Med mindre DICE hadde investert i aksjer i TV2, så hadde vi ikke fått serverfiles.

--------------------

Fly gutta som er på Oman er en del dårligere enn de på Dalian syns jeg da, etter 451 timer public på Oman. :ninja: Derfor jeg henviste Dalian pilotene som Leet Pilots. ;)

+Quote Post
BeerBringer
post 29 Oct 2013, 18:04
Post #12

Personnel Organizer
Group: Personnel Department
Clan: Clan? What clan?
BF2: BeerBringer
BF BC2: BulletBringer
BattleField 3: BeerBringer

Desverre så ser det nok ut for at money talks.
Vi er nok ikke de eneste som ikke har fått servere, http://www.battlefield.no/artikkel/vi_st%C...field_4_servere

This post has been edited by BeerBringer: 29 Oct 2013, 18:04

--------------------
Once, an irishman said, that we have beer today, thats the real proof that God loves us.

On the internet you can be anything you want, its funny how many choose to be stupid.

+Quote Post
svarstad
post 29 Oct 2013, 19:21
Post #13

Fenrik

jeg tenker på aktiviteten, det var noe battle.no kunne gjøre noe med. Om en skal ha servere, så kan en ihvertfall ikke slå i borde med 100 spillere på 56 servere i snitt pr dag over flere år, for å si det sånn. Så da er det vel bare å spleise 500kr i mnd for å få en server med battle.no regler da? ;p

For å være ærlig, det er de eneste reglene som duger. Alle andre regler som legges inn er i teori Statspadding etter mitt skjønn happy.png

det samme gjelder forsåvidt for battlefield.no dem har hatt relativt tomme servere.

Ser frem til et totalt anarki på gameserver siden fremover..... Med masse enkeltstående leased server med krimskrams regler, der ingenting er lov, bassert på leiers ønsker om å begrense gameplay, slik at han selv har størst sjangs til å få mye poeng (statspadding)

jeg har ikke sagt noe om at vet årsaken, jeg sier bare at aktiviteten ikke var mye å slå i bordet med...

This post has been edited by svarstad: 29 Oct 2013, 19:32

--------------------

SAmuraiii!!!

+Quote Post
gummirev
post 29 Oct 2013, 19:39
Post #14

Løytnant

Ville de brydd seg om det var mer aktivitet?? Trukke det.
EA går etter pengene, og penger får man ikke gjennom gratis servere (ikke direkte ihvertfall). De har valgt "selge" servere til noen ganske få server-providere (som fragnet.net) og til og med kjøpt opp aksjer i de selskapene de gir servere til. (Vet ikke hvor det er bekrefta, men er det jeg har hørt). Bra for dem, dårlig for oss.

--------------------

+Quote Post
Sabumnim
post 29 Oct 2013, 21:36
Post #15

Leader
BF2: Sabumnim
BF BC2: Sabumnim
BattleField 3: WTF-Sabumnim

Tenkte jeg skulle legg inn et lite svar her på det som er diskutert over.

Dette er fullstendig ukjent for meg og alle jeg kjenner i ledergruppen at EA/DICE har kjøpt aksjer hos noen og derfor valgt å gi kun de tilgang til å hoste servere. Kan aldri tenke meg at det er tilfelle heller siden det er på siden av det de driver med - å produsere spill...

Når det gjelder aktivitet, så har den desverre ikke vært så veldig høy. Det er det jo mange grunner til, men jeg må understreke at det har ingenting med at vi beklageligvis ikke fikk tilbud til å hoste BF4 servere. battle.no er jo et av mange community i samme stilling og vil være en samlingsplass for BF4 spillere selv om vi ikke har egne servere

Og vedr. servere, så tror jeg personlig at vi nok desverre vil få se flere servere med "tyske" tilstander - selv om jeg håper jeg tar feil...

--------------------

+Quote Post
Quad
post 29 Oct 2013, 21:47
Post #16

Founder
Clan: =TV2=
BF2: quad14
BF BC2: Quad

Har nok ikke noe med verken aktivitet eller servere. Her i landet har vi jo både battlefield.no og oss selv som er supererfarne på battlefield serien i 10 år med masse historikk, mange og tyve tusen medlemmer hver, bansystemer i verdensklasse og orden på klagemurer og jeg vet ikke hva. I tillegg masse PUBLIC servere av prima kvalitet og utfyllende regler i forhold til hverandre i tillegg fra i alle fall oss masse hjelp til alfa og betatest av BF2 servere osv osv

Bedre klima for samarbeid og godt samarbeid skal man lete lenge etter... Men så er det vel noen som har fått en ide da, tenker jeg, om at serverutleie bringer mer klingende mynt i EA kassen - enn community servere?
Har ikke peiling, men det er vel litt sånn man kan tenke seg?
Hvis det er tilfellet er jeg litt i stuss på om det er en god langsiktig plan - spesielt siden man snakker om E-sport vennlighet i BF4.. Det krever gjerne også communities og miljøene rundt dem.
Er vi heldige er vi tilbake i BF5 - forhåpentligvis før... :-)

+Quote Post
gummirev
post 29 Oct 2013, 22:17
Post #17

Løytnant

QUOTE (Sabumnim @ 29 Oct 2013, 21:36) *
Dette er fullstendig ukjent for meg og alle jeg kjenner i ledergruppen at EA/DICE har kjøpt aksjer hos noen og derfor valgt å gi kun de tilgang til å hoste servere. Kan aldri tenke meg at det er tilfelle heller siden det er på siden av det de driver med - å produsere spill...

Så vidt jeg vet så er det ingen communities som har fått servere. Og de eneste som leier ut servere ligger i spoiler under.
Synes ikke det høres så ulogisk ut at EA velger at bare disse skal få leie ut servere. De må sikkert betale penger til ea for å få et visst antall servere(=profit til ea), også kan de leie ut til den prisen de ønsker. Med en så kort liste med server providere, så blir jo folk nødt til å kjøpe av dem, og de vil mest sannsynlig få økt inntekten sin ganske bra. Så hvis de da kjøper aksjer i de selskapene før denne lista blir lagt ut, så vil vel verdien bare gå opp? = enda mer profit til ea.
***Bare noe jeg har slengt sammen i hodet av hva jeg tror har skjedd tongue.gif, og har ikke noen kilder til dette. Bare hørt litt på TS og lest ymse forum***

EA produserer vel heller ikke BF, men de gir det ut happy.png

Spoiler: Server providers (click to show/hide)
Below is the initial list of game server providers on PC that we will work with for Battlefield 4 during the Beta and launch of the game. We believe that these proven RSP’s will be able to offer global coverage of game servers.

Battlefield 4 game server providers
4NetPlayers
NitroServ
Multiplay
MyInternetServices
I3D
Gameservers.com
Gamed!
NFOservers
Hypernia
Gportal
Fragnet
AusGamers
Rocketblast
ForTeam
Trinity Games

http://battlelog.battlefield.com/bf3/news/...-battlefield-4/

--------------------

+Quote Post
svarstad
post 29 Oct 2013, 22:33
Post #18

Fenrik

vel nå nevte jeg aktivitet som en faktor battle.no kunne gjøre noe med de siste årene. At dice får et grådighetsinnfall er vanskelig å gjøre noe med.

Jeg tror nok ikke Dice taper noe penger på å gi serverfiles til communities, da dette genererer automatisk mye PR, for å si det mildt. Hvor mye har ikke battle.no og battlefield.no skapt av PR og generert kjøpere?
uten oss, hadde nok ikke Battlefield vært så stort i norge, såpass arrogant tør jeg være. Så får dice telle på knappene da, det går sikkert ann å lage en statistikk på hvor mye salg vi har generert, men jeg tror ikke det ville sett bra ut for dice sin avgjørelse om å ikke gi oss servere.

jeg deler frykten til sabu, tyske servertilstander. Det blir garantert det fremover. Der vil ikke finnes tydelige skiller mellom hva som er ranked og unranked gameplay, og mest sansynlig står 70% av servere med regler som kvalifiserer for unranked gameplay, med våpenrestriksjoner, fast spawn, lav respawn tid osv.... som vi har sett en god del av i BF3, som jeg mener ødelegger hele konseptet.

Den dagen, det ikke er et setback å dø, altså man må ikke vente 10sec på respawn, så er teamplay, dødt. Og det har vi jo sett. en rekker jo ikke revive før spilleren har respawned, og da forsvinner jo litt teamplay faktorene. Og jo flere servere som er slik, jo mer utvannet blir konseptet med teamplay. Bf5 kommer til å mangle teamplay totalt.

Spilte en god del obliteration mode i beta, og det jeg så, var akkurat det jeg fryktet. Der er ingen form for kommunikasjon, der er ingen form for samhandling. Og det laget som vinner har hatt mest flaks.
Vi var 3stk, satt oss i heli, plukka opp bomba, og sprengte. Vi vant rundene på NO-time, det sier alt, syns jeg, når squad har voip, og de har 5 personer inni seg.
Jeg tviler sterkt på at dette endrer seg stort i spillet som kommer ut på torsdag, og som noen har valgt å spille med 280 i ping, for å få tilgang til det litt tidligere.

Når det gjelder quad sin tanke på slutten der, så syns jeg den også høres rett ut, det er noen som har gjort et regnestykke på direkte inntjening, istendenfor å regne på effekten et community kan gi spillet, både på godt og vondt, all pr er god pr, og PR er sjeldent gratis. og det er vel igrunn det vi har holdt på med, i bytte mot serverfiler, som vi har opprettholdt på en ekstremt god måte.

hva skal en gjøre på i 2-3år mens en venter på å kanskje få bf5 servere?

--------------------

SAmuraiii!!!

+Quote Post
svarstad
post 2 Nov 2013, 10:19
Post #19

Fenrik

nu vel.

hvem blir med å leie server da?

16player = 988kr pr år = 82kr pr mnd
32player = 1977kr pr år = 164kr pr mnd
64player = 3955kr pr år = 329kr pr mnd

forutsetter 1års binding, og betaling i svenske kroner på Fragnet.net sine utleiesider med dagens kurs.
happy.png

This post has been edited by svarstad: 2 Nov 2013, 10:39

--------------------

SAmuraiii!!!

+Quote Post
BearH
post 2 Nov 2013, 20:36
Post #20

Major
Clan: .:SoR
Clan role: CL3

BF2: BearH.HisOne
BF BC2: BearH.HisOne

Mange svenske communitys som har klart å ordne sponsor ifh til servere.
NetOnNet|Ruthless.se er et bra eksempel.

I Norge mangler vi desverre en slik glød. Nærmeste man kommer er TB sitt forsøk på 6 public-servere atm....

This post has been edited by Baerkowzkii: 2 Nov 2013, 20:37

--------------------

Fly gutta som er på Oman er en del dårligere enn de på Dalian syns jeg da, etter 451 timer public på Oman. :ninja: Derfor jeg henviste Dalian pilotene som Leet Pilots. ;)

+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th May 2017 - 01:07
Public TeamSpeak : speak.battle.no | Forum : forum.battle.no
Join the volunteer TV2 Battle.no team.