Welcome Guest ( Log In | Register )

> Please read before posting

Before you post please add what kind of Operating System, Hardware and recently installed software you have installed. Please also let us know what possible solutions you have tried to fix the problem.

Example topic title: "Computer keeps crashing"

With follow up info in the post:
"OS: XP pro Sp2
Hardware: CPU e6600
2 gb geil ram
74gb raptor harddrive
Audgy 2 live soundcard

I have updated ALL off my drivers, but i still get the frequent crashes after a minute of playing."

And remember the search function is here for a reason.

Reply to this topicStart new topic
> FPS Drop insane
CookieY
post 19 Nov 2010, 14:48
Post #1

Kaptein
Group: Members
BF2: cookiey^dude

I det siste jeg har spilt wow så har jeg fått en SYK! Fps drop spessielt i Orgrimar og Wintergasp , først trodde jeg det var gearscore addon som gjor det , mange sa at de lagga som juling visst du hadde den på fordi den scanna alle i byen , men fjerna den og fikk fortsatt FPS i 3-4 i Org... Problemet begynte bare for noen dager siden før hadde jeg stabilt 25-35Fps i org med masse folk. En venn av meg sa det kunne være virus? scanna i hele natt fant 1 infection og det var ikke på wow eller noe. Noen andre som har forslag ? Varmen er nå GPU : 75C Core 0 : 48 og Core 1 : 48 , vil ikke tro at varmen skulle være noe problem , uansett det er bærbar og rensa støv og drit for noen uker siden blum.gif

Men takk til all hjelp som kan få meg til å løse dette problemet cheers out LArs Martin ( Poijke / Sylvanas / Horde ) visst du vil geim!

--------------------
TG10 @ Seat 10 Row 19
TG09 @ Seat 5 Row 43

Go to the top of the page

+Quote Post
SupahKing
post 19 Nov 2010, 15:48
Post #2

Menig
Clan: Riot
Clan role: Riot|Staff

Noe mere HW informasion kan hjelpe på diagnosen.
Jeg kan jo prøve å hjelpe deg å feilsøke, da jeg sitter på jobb og "feilsøker/reparerer" en HP dv6000 ball.gif
--
Prøv å sett alt av ingame video-settings på lavest mulig, for å få en pekepinne på at det ikke er hardware feil men software.
Har du kansje noen andre spill du kan teste om det er framedrop i, eller er det bare WoW som har symptomet?
Prøv også å se om det finnes noen "console commands" du kan bruke for optimalisering av spillet: skygger, grafikkload, antall cpu kjerner etc..
Kansje noen av disse innstillingene er blitt forandret av den modden du nevnte?
Jeg spiller ikke wow selv men mener at det skal finnes slike optimaliserings kommandoer i de fleste mmo spill.
WowWiki har sikkert en liste over disse.

Lykke til happy.png

--------------------

Kose
dåkker dåkker ?

+Quote Post
CookieY
post 19 Nov 2010, 16:03
Post #3

Kaptein

Pcn min er en ASUS G50VT 09 mod , ganske så greit specca må jeg si , har også merket at jeg lagger i Windows ikke bare In-game , har ikke så mye FPS spill så har ikke fått sjekka på noen andre eneste var MoH og der var det også litt lagg. Har prøvd å stille ner alt til Low og da gikk den opp med 2 fps også ned igjen etter 2 min.. er spessielt i PVP det lagger ( Player Vs Player ) måtte fjerne alle addons etter en feil jeg gjor så så la jeg alt inn igjen 2 dager etter på pang fps drop..

--------------------
TG10 @ Seat 10 Row 19
TG09 @ Seat 5 Row 43

+Quote Post
SupahKing
post 19 Nov 2010, 16:23
Post #4

Menig

Dette blir mest gjetting ifra min side, men har du hardisken ganske full? Kansje fragmentert?
Sjekk om du har nokk fri hardiskplass ifølge spesifikasjonene til WoW og Windows.
Hvis du har lite ledig plass så prøv å fjerne noe du ikke trenger og defragmenter disken din.
Du kan også prøve å kjøre noen HW tester på forskjellige komponenter hvis du ikke finner feilen: Hardisk, RAM, CPU, GPU.

God middag og Lykke til happy.png

--------------------

Kose
dåkker dåkker ?

+Quote Post
CookieY
post 19 Nov 2010, 16:32
Post #5

Kaptein

Takker for all hjelp! biggrin.gif kan du navn på noen bra HW tests ?

--------------------
TG10 @ Seat 10 Row 19
TG09 @ Seat 5 Row 43

+Quote Post
SupahKing
post 19 Nov 2010, 16:49
Post #6

Menig

Det er veldig mange programmer å velge imellom, andre har kansje bedre preferanser enn meg.
Men jeg bruker Everest for tester og CPUID sine programmer for spesifikk informasjon uthenting, er ikke alt som everest klarer av.
Du får nesten bare prøve deg fram.

Lykke til happy.png

--------------------

Kose
dåkker dåkker ?

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 23rd May 2018 - 06:50
Public TeamSpeak : speak.battle.no | Forum : forum.battle.no
Join the volunteer TV2 Battle.no team.