Welcome Guest ( Log In | Register )

Reply to this topicStart new topic
> Battlefield 4, Video sluppet
Quad
post 27 Mar 2013, 10:55
Post #1

Founder
Group: Root Admin
Clan: =TV2=
BF2: quad14
BF BC2: Quad

Da har EA / DICE sluppet første video fra Battlefield4

Mye nytt teknisk og ny bedre grafikk frostbite3 i bunn som gør at mer kan ødelegges og dette igjen får konsekvenser for andre elementer på kartet osv.

Utover dette er det som først slår meg at de har lagt mye tid og penger på å lage en lage singleplayer med mye "eyecandy", men er det noe nytt for multiplayere?? Commander og battlerecorder og alt det andre vi savner eller kan tilføre spillet og oss noe nytt - spesielt innen teamplay og for oss som community også?
Håper at PC blir mer prioritet med de mulighetene det gir for spillet, men det er kanskje litt mye å forvente seg?

Blir spennende å se framover og å høre hva deres førsteinntrykk er!
Go to the top of the page

+Quote Post
Veslin
post 27 Mar 2013, 11:08
Post #2

Head of Forum
Group: Leader Group
Clan: .:SoR|
Clan role: Rødvinspimper

BF2: Veslin
BF BC2: Redwine
BattleField 3: SoR-Veslin

De har ihvertfall hintet til commander og battlerecorder denne gangen, så får vi bare krysse fingrene, uansett så er det jo alltid artig med noe nytt ahappy.png . Jeg personlig tror de har lært av BF3 og kommer med bittelitt mere tilretteleggelse for community happy.png

--------------------

+Quote Post
AggressorSweden
post 27 Mar 2013, 11:26
Post #3

Major
Group: BF3 Admin
BF2: AggressorSweden
BF BC2: F16_Aggressor

Think BF4 will be much like BF3 (not complete new game like with 1942>BF2 etc). Graphics seemed better (and effects etc), and perhaps the commander is comming back, but not like in bf2 im afraid. But the game mechanics, ie console FOV and style etc are the same as in BF3.
Not it matters, the game is said to be multiplatform (current + next gen consoles), and pc is hanging by too probaly (if it wont be released after console or not at all). The CoD trend seems to be consuming its value for EA, and aslong it will, we have to wait (maybe BF6 or 7 will make true?) ahappy.png
DLC will play a big role again probaly.

Have my hopes up that BF4 will make battle.no more popular amongst gamers, in that way we have a certain gain too.

--------------------
Flyin' high
----------------------------------

+Quote Post
Grasli
post 27 Mar 2013, 12:09
Post #4

Løytnant
Group: Members
Clan: HV016
Clan role: 2nd Boss

BF2: Grasli
BF BC2: Grasli
BattleField 3: Grasli

QUOTE (Quad @ 27 Mar 2013, 10:55) *
Mye nytt teknisk og ny bedre grafikk frostbite3 i bunn som gør at mer kan ødelegges og dette igjen får konsekvenser for andre elementer på kartet osv.

Mer kan ødeless? Mer som i "bittelitt" mer enn BF3 og mye mindre enn BCx? wink.png

Det eneste som er nytt i den videoen der i forhold til BF3 er en ny og bedre HUD (men fortsatt ammo pool tho).. wink.png

Nei, må si jeg kjedet meg gjennom hele greia. BF3.1.. Ekte BF = dødt.. :/ sad.png

Quote gamer.no kommentar:
"Er imponerende å se at de har klart det, men dette ser dårligere ut enn BF3, noe som faktisk er en helt vanvittig prestasjon."
Source: http://www.gamer.no/artikler/139796/her-er-battlefield-4/

Sjekk ut MordorHQ forum, det "nye" EA UK Forum - av veterans for veterans! grin.png
De fleste med samme mening som meg....
- http://www.mordorhq.com/forumdisplay.php?38-Battlefield-4

EA har faktisk gått så langt som å betale CoD kommentatorer for å kommentere og legge ut videoer om BF4.. ehmn?! Hype hype!
- http://www.examiner.com/article/ea-s-desir...cid=db_articles

This post has been edited by Grasli: 27 Mar 2013, 12:21

--------------------

--> taken from old EA UK Forum <--
Good ol' times;

+Quote Post
cri74
post 28 Mar 2013, 16:04
Post #5

Oberstløytnant
Clan: HeliX, Victrixlegion
Clan role: 92 - NK

BF2: Hx.cri74
BattleField 3: cri74cri

More love !! Grasli.. nå tror jeg jaggu Activision har betalt deg, hvis ikke så synes jeg du har rett på litt COD penger tongue.gif
EDIT: Da kanskje du får råd til Premium du også....tjihii

This post has been edited by cri74: 28 Mar 2013, 16:06

--------------------

+Quote Post
NoobiCake
post 28 Mar 2013, 16:09
Post #6

Rekrutt
Group: New members
Clan: NerdHQ
Clan role: Leader

BF2: NoobiCake
BF BC2: NoobiCake
BattleField 3: NoobiCake

Elsker når jeg ser "Premium" blir nevnt...

PS: Grasli, de har salg på BF3 Premium på Origin nå thumbsup.png

+Quote Post
cri74
post 28 Mar 2013, 16:13
Post #7

Oberstløytnant

Tviler på at han går med på tilbud.. vi prøvde tross alt å kjøpe det til han - det var første gangen jeg hørte noen takket nei til et gratis spill. Skal si integriteten holder mål hos mordor-Grasli tongue.gif

--------------------

+Quote Post
Quad
post 28 Mar 2013, 19:31
Post #8

Founder
Group: Root Admin
Clan: =TV2=
BF2: quad14
BF BC2: Quad

Tja, i øyeblikket ser jeg vel bare at du går etter mannen og ikke ballen, Cri.

Fra en mann som har vært i Stockholm for å se spillet hadde kanskje ønsket meg noen innspill og fakta om at det har mer for seg enn bare å selge eyecandy for PS4 når de annonseres på samme tid?

Fikk dere vite noe mer og stille spørsmål, eller kunne man like godt vært hjemme og sett på youtube? cool.png

+Quote Post
AggressorSweden
post 28 Mar 2013, 21:15
Post #9

Major
Group: BF3 Admin
BF2: AggressorSweden
BF BC2: F16_Aggressor

PS4 and eyecandy. Showcasing graphics is done on high-end pc hardware or not at all ahappy.png
3x Titan, 3970X, 32GB and 4x SSD in raid, with that a developer should showoff its graphic abilities. PS4 is going to contain in range of AMD cpu that wont be better then a fast i5, graphics are range of 7750. Indication of the PS4 hardware but not far off i think.

--------------------
Flyin' high
----------------------------------

+Quote Post
BearH
post 28 Mar 2013, 22:44
Post #10

Major
Clan: .:SoR
Clan role: CL3

BF2: BearH.HisOne
BF BC2: BearH.HisOne

Do you remember the roof-scene at this time 2 yrs ago? This is the same recipe wink.png
6There was also the same invite to Stockholm 12 hrs before opening of GDC in San Fransisco. Then some small teasers of MP will be shown before E3 in LA late May/June before a closed Alpha, then the beta maybe right after summer and release in time before christmasshopping 2013.

BF4 will be better than BF3 imo... or this will be the end of the series as we know. Though some will say it already has ended.
For me it will still be The game, as long as it can gather players thogether in a community like this.

People who want to contribute to this should know their calling here at battle.no, for the good of the community.

//BearH

This post has been edited by BearH'Hiz0ne: 28 Mar 2013, 22:47

--------------------

Fly gutta som er på Oman er en del dårligere enn de på Dalian syns jeg da, etter 451 timer public på Oman. :ninja: Derfor jeg henviste Dalian pilotene som Leet Pilots. ;)

+Quote Post
BearH
post 28 Mar 2013, 22:49
Post #11

Major
Clan: .:SoR
Clan role: CL3

BF2: BearH.HisOne
BF BC2: BearH.HisOne

The huge difference between ps3/ps4 is important. Remember console optimization for games in specific.

--------------------

Fly gutta som er på Oman er en del dårligere enn de på Dalian syns jeg da, etter 451 timer public på Oman. :ninja: Derfor jeg henviste Dalian pilotene som Leet Pilots. ;)

+Quote Post
cri74
post 29 Mar 2013, 00:20
Post #12

Oberstløytnant

QUOTE (Quad @ 28 Mar 2013, 19:31) *
Tja, i øyeblikket ser jeg vel bare at du går etter mannen og ikke ballen, Cri.

Fra en mann som har vært i Stockholm for å se spillet hadde kanskje ønsket meg noen innspill og fakta om at det har mer for seg enn bare å selge eyecandy for PS4 når de annonseres på samme tid?

Fikk dere vite noe mer og stille spørsmål, eller kunne man like godt vært hjemme og sett på youtube? cool.png

Det ble bekreftet intervjutid på forhånd, men da det kom til stykket så viste det seg at dette var en presentasjon. Det kunne virke som at noen av utviklerne som holdt presentasjonene hadde lyst til å ta imot spørsmål. For eksempel så la vi merke til et fransk film crew som var veldig pågående - og som sikkert hadde forberedt seg veldig godt. Hele eventen var veldig koordinert og det var utrolig mange mennesker, nærmest skyttel trafikk gjennom sessions etter selve demoen, men i disse rommene så var det representanter som ropte ut "No interviews and no questions, no filming and no pictures"

Dette var naturligvis en skuffelse, ikke bare for oss, men vi ble fortalt at vi ved et senere tidspunkt skulle få mer tid. Det var som sagt utrolig pågang og hele Europa + Russland på stedet. Håper på at vi får muligheten til å gjøre en større og bedre artikkel senere. Med det sagt, så var det virkelig imponerende teknologi vi fikk se og vi fikk et godt innblikk i hvor forseggjort og mye planlegning som går inn i et spill av denne kaliberen.

You are receiving this email as we have assigned you to take part in interview sessions with DICE on March 26. Please let me know if you wish to waiver and I will take you off the list.

As we have a big attendance, you will be scheduled with a smaller breakout group called Group 9. Your schedule is as follows:

21:00-21:15: FROSTBITE
21:15-21:30: SINGLE PLAYER
21:30-21:45: ART

For å være det det var, så vil jeg tro at vi dekket situasjonen på best mulig måte. Vi ga de som var interessert fortløpende bilder, når det skjedde, og når vi fikk informasjonen. Det var EMBARGO på informasjon om Battlefield 4 frem til 0700 - noe som vi overholdt. EA valgte å legge ut det samme som vi så klokken 0630. Vi fikk hele turen betalt, og det var utrolig positivt, med tanke på hva vi satt igjen med. Samtidig så tror jeg at EA og DICE gjør lurt i å connecte til communities etter BF3, og at dem ikke kjører Hollywood marketing. Riktignok så fungerer det, men i den opplyste verdenen så vil det samtidig fremmedgjøre alle veteranene i spillet og de trekker med seg Mordor og alle kritikere - se på Grasli feks.. han er 1 av 1000000 som er spredd overalt, ikke bare i battle.no. DICE har kanskje mistet sin personlighet og dem er ikke interessert i å finne den tilbake heller. I markedsførings strategi burde det være det fremste målet. Spill er ikke film, spill er en opplevelse som er personlig. Marketing og branding er ikke det samme som det var, internet er spillområdet og kommunikasjon mellom spillere skjer på minuttet, om ikke sekundet via twitter - forums - facebook. Se på midtøsten - en hel stat ble omveldtet, hvordan kan EA tro at noe annet kan skje hos dem?
Om du leser nyheten jeg skrev, og om du ser bildene, så tror jeg at du ser opplevelsen av Battlefield 4 slik den var presentert for oss happy.png

Feks så var 2012 et spillår der mange utviklere strekker seg ut til spillerne og kommuniserer, som HER happy.png

This post has been edited by cri74: 29 Mar 2013, 10:45

--------------------

+Quote Post
gummirev
post 29 Mar 2013, 01:00
Post #13

Løytnant
Clan: Soldiers of Resurrection
Clan role: Superfragger

BF BC2: Gummirev

Synes EA og DICE kunne vært litt mer åpene. Ikke så mye hemmeligheter og hysj hysj hele tiden tongue.gif

Var det du og Ukjent som var der Cri?
good job wink.png

--------------------

+Quote Post
svarstad
post 29 Mar 2013, 02:02
Post #14

Fenrik
Clan: Soldier
Clan role: Resurected Soldier

BF2: L.Svarstad
BF BC2: Salvatoy

syns de først og fremst kunne vist MP gameplay, og ikke en promo video, som ikke har noe med noen ting å gjøre... 90% av bf spillere driter i singleplayer, det sier meg, enten så er dice, lei av vi som spillere det, og vil ha en annen kundegruppe, eller så er det bare arrogant.

uansett, jeg skal ikke dømme de helt nord og ned. Blir spennende å se hva resultatet blir. Ikke minst med tanke på all kritikken de har fått i bf3. Det er faktisk nå vi ser resultatet av "feilene" med bf3.
Dersom dice.ea velger å fortsette ned denne stien, så kommer de til å miste mange lojale kunder.

jeg håper bf4 blir supert, jeg syns bf3 er bra og bruker mye tid på det, men der er vestenlige detlajer og momenter, jeg skulle ønske var mer team relatert, feks.

jeg folder mine hender og ber om et lite veiskille her. Veldig mange er veldig missfornøyd, noen er middels og noen er fornøyd, også er det den gruppa jeg tilhører, som prøver så godt jeg kan å elske spillet. Men merker jo at community er svidd bort, og at det er noe vanskelig å kose seg i et mp spill, alene ;p

--------------------

SAmuraiii!!!

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 18th December 2018 - 20:15
Public TeamSpeak : speak.battle.no | Forum : forum.battle.no
Join the volunteer TV2 Battle.no team.