Welcome Guest ( Log In | Register )

Reply to this topicStart new topic
> Fjerner spill fra butikkhyllene etter terroren, Fjerner spill..
Grasli
post 29 Jul 2011, 22:24
Post #1

Løytnant
Group: Members
Clan: HV016
Clan role: 2nd Boss

BF2: Grasli
BF BC2: Grasli
BattleField 3: Grasli

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobom...?artid=10081059
"Coop Norge og Platekompaniet har fjernet voldelige dataspill fra butikkhyllene etter terrorangrepene i Oslo og på Utøya forrige uke."

Det inkluderer WoW og CoD:MW1, CoD:MW2, CoD:BO osv..
http://www.vg247.com/2011/07/29/coop-norwa...CALii9k.twitter
"Breivik, the man behind the attacks, mentioned in his “manifesto” time playing WoW and even went so far as to describe Modern Warfare as “training” tool in his “plan.“"
"Toys that “look or function as weapons” have also been removed."

Bare et ord; LOL! tongue.gif
Når skal folk forstå at det ikke er spillene som gjør dette men det som er oppi hue til drapsmannen? Det er jo noe sinnsykt galt oppi hue på'n, det er det som gjør at han dreper - ikke dataspill eller våpen-leker (vannpistoler osv)... ROFLMAO! wink.png

This post has been edited by Grasli: 29 Jul 2011, 22:32

--------------------

--> taken from old EA UK Forum <--
Good ol' times;

Go to the top of the page

+Quote Post
Luuft
post 29 Jul 2011, 22:41
Post #2

Løytnant
Clan: Victrix Legion

Jeg reagerte også med et "LOL" når jeg så den.
Jeg tror neppe det er det som hadde størst innvirkning på livet hans for å si det sånn.

Men er nok kun de som spiller spillene/har et forhold til slike spill i det hele tatt som har den meningen og tenker litt "lol" tror jeg.
Mange synes nok at dette bare er helt greit.

+Quote Post
PnzR
post 29 Jul 2011, 23:07
Post #3

Major
BF2: El Pànzer

Dette er det dummeste jeg har hørt noen sinne! Sosialistene er livredd alt fra fyrverkeri til skytespill... Godt Spaceworld har tatt til fornuft!

Edit: no offence, tar ikke alle under èn kam...

This post has been edited by PnzR: 29 Jul 2011, 23:25

--------------------
En United-supporter: Når jeg trodde Giggsy ikke kunne bli mer legende så trår han til å legger til et stk deilig kvinnfolk på cven. Moralistene kan bare skyve i seg en bolle, fyren pulte et deilig stykke kjøtt, ferdig med det. Både kjerringa og ungene kommer til å tilgi fyren fordi han Er Ryan fuckings Giggs. Mannen kan ha orgie med Harry Redknapp og Avram Grant uten å gå ned i min bok.

+Quote Post
Reppelars
post 30 Jul 2011, 01:15
Post #4

Forum Moderator
Group: Forum moderator
Clan role: Toillbokk 1 / Bortflugna Flugan

BF2: Reppelarsinj
BF BC2: Reppelarsinj
BattleField 3: Reppelars

Rett og slett latterlig. Dessverre har ikke alle erfaring med dataspill og da er det fort gjort å være så naiv at man ser på voldelige spill som en stor trussel. Håper de fjerner alle voldelige filmer også.
Dette blir dummere enn å forby alkohol for å forhindre slagsmål, voldtekter og promillekjøring. Når de først skal fjerne spillene han spilte så kan de like godt fjerne våpen, Lacoste-klær og kunstgjødsel fra hyllene også. tongue.gif
Det hjelper ikke å forby spillene når det er i hodet problemet sitter.

Det virker mest som et billig PR-stunt fra Coop og Platekompaniet.

--------------------
Spoiler: wow... (click to show/hide)

Spoiler: yep (click to show/hide)
____^_^_______TO_______________________________________
__

___^_^___

+Quote Post
NinjaRedneck
post 30 Jul 2011, 02:20
Post #5

Kaptein

LOL! Noe av det dummeste jeg har sett! World of worldcraft?

This post has been edited by NinjaRedneck: 30 Jul 2011, 02:21

+Quote Post
NeTer
post 30 Jul 2011, 03:49
Post #6

Menig

Ok for det første noe av det DUMMESTE jeg har vært borti!
for det andre står det i manifesten til jævlen at han brukte wow som et type avsosialiserings middel, da det blir sett på som tabu og spille wow og at han skyldte på at han møtte wow "venner" i utlandet da han hadde andre intensjoner. da folk ikke ville stille spørsmål til at han var ute og besøkte wow "venner"
så at noen i det hele tatt fjærner spill fra hyllene er bare dems egen idioti som kommer til og redusere inntekten til bedriftene det gjelder!

--------------------

+Quote Post
TWP
post 30 Jul 2011, 03:57
Post #7

Kaptein

Nå er vel dette strengt tatt spill som de aller aller fleste har kjøpt ifra før, om man ikke er en major cheater og må ha ny key hver uke, jeg tror heller ikke de taper økonomisk på dette, de vil nok heller tjene flere kunder fordi de viser empati, sympati og respekt, tre ting jeg ikke er i stand til å gjøre og dette fører bare til mer sensur etc etc og det går generelt imot det han der Jensemann sa vi, eller dvs dere ikke skulle gjøre siden jeg anser meg selv som spesiell. happy.png
Jeg kan dog ramse opp enkelte andre spill der ute som er mer voldelig enn de to der.
Dette landet er på en dårlig syre tripp til noe som er, vel, dårlig.

Forresten så er det bare midlertidig, ikke for alltid at disse spillene har blitt fjernet, det fins også tro det eller ei andre steder å kjøpe de eller ta seg en tur med båt tur i bukta.

- Dette er et midlertidig grep vi gjør av hensyn til og i respekt for de berørte, sier Stokke.

This post has been edited by TWP: 30 Jul 2011, 06:47

--------------------

+Quote Post
NeTer
post 30 Jul 2011, 22:26
Post #8

Menig

QUOTE (TWP @ 30 Jul 2011, 04:57) *
Nå er vel dette strengt tatt spill som de aller aller fleste har kjøpt ifra før, om man ikke er en major cheater og må ha ny key hver uke, jeg tror heller ikke de taper økonomisk på dette, de vil nok heller tjene flere kunder fordi de viser empati, sympati og respekt, tre ting jeg ikke er i stand til å gjøre og dette fører bare til mer sensur etc etc og det går generelt imot det han der Jensemann sa vi, eller dvs dere ikke skulle gjøre siden jeg anser meg selv som spesiell. happy.png
Jeg kan dog ramse opp enkelte andre spill der ute som er mer voldelig enn de to der.

Forresten så er det bare midlertidig, ikke for alltid at disse spillene har blitt fjernet, det fins også tro det eller ei andre steder å kjøpe de eller ta seg en tur med båt tur i bukta.

Motsigelser ute og går?

Sa du ikke akkurat at de ikke taper penger på det? og jo seff gjør det de kommer nye folk vær dag og kjøper de samme spillene man skulle tro alle har.

--------------------

+Quote Post
Senapsburk
post 31 Jul 2011, 17:13
Post #9

Major
BF2: Senapsburk[SWE]

Gorres du vet att Battle.no's forum mentalitet är: Å tenke før man snakker, er som å tørke seg i ræva før man driter

QUOTE (TWP @ 30 Jul 2011, 04:57) *
TWP sluta ta knark, win-win situation för oss alla good.gif
QUOTE (Reppelars @ 30 Jul 2011, 02:15) *
Dette blir dummere enn å forby alkohol for å forhindre slagsmål, voldtekter og promillekjøring.
Captain Obvious.
QUOTE (Grasli @ 29 Jul 2011, 23:24) *
Bare et ord; LOL!
LOL = Laughing Out Loud
-------------------------------
OT:
QUOTE (Grasli @ 29 Jul 2011, 23:24) *
Når skal folk forstå at det ikke er spillene som gjør dette men det som er oppi hue til drapsmannen?

PEGI 3, 7, 12, 16, 18 märkning av filmer och spel är bland annat till för att unga personer inte alltid ser skillnad på spel och verklighet. Med ditt synsätt kan man tillåta att en 6 åring får se samurai filmer, skulle barnet sedan skada någon kan man skylla på att barnet har fel i huvudet.

Folk påverkas av spel!

--------------------
Need some nice relaxing music while playing? check out -> http://der-real.de/music/

+Quote Post
cri74
post 31 Jul 2011, 18:02
Post #10

Oberstløytnant
Clan: HeliX, Victrixlegion
Clan role: 92 - NK

BF2: Hx.cri74
BattleField 3: cri74cri

Høres ut som de er litt opportunistiske og skor seg på tragedien, altså bruker det som har skjedd til deres fordel.

--------------------

+Quote Post
Senapsburk
post 31 Jul 2011, 23:18
Post #11

Major

Jag misstänker att Coop kör "better safe then sorry", men för all del PR och respekt för drabbade är också möjliga scenarion. Media kommer att skriva om Anders Behring Breivik under lång tid. Visar media CoD:MW2 "No Russian" klippet, tillsammans med Breiviks kommentarer i manifestet och utlåtande från experter, blir det garanterat debatt: Tar företag som säljer spel sitt ansvar? Redan när CoD:MW2 kom var det hårt kritiserat.

Det är säkert ca 0.1-0.2% av befolkningen i Norge som har samma sjukdom som Breivik. Dvs 5000-10000 personer som definitivt inte ska spela våldsamma spel.

2:15 in i Youtube klippet startar "No Russian", rätt skrämmande med tanke på vad som skedde på utøya.

This post has been edited by Senapsburk: 31 Jul 2011, 23:20

--------------------
Need some nice relaxing music while playing? check out -> http://der-real.de/music/

+Quote Post
Veslin
post 1 Aug 2011, 09:20
Post #12

Head of Forum
Group: Leader Group
Clan: .:SoR|
Clan role: Rødvinspimper

BF2: Veslin
BF BC2: Redwine
BattleField 3: SoR-Veslin

Jeg syns for min del at voldelige filmer fremstiller slike ting mye mer troverdig enn et spill. Hvis debatten om spill skal opp så må det etter min mening kjøres en debatt sammen med filmbransjen.
Forøvrig uten at jeg skal være noen moralens vokter så syns jeg slike scener som den du viser til Senap er forkastelig i spill, scenen der de sivilie blir meid ned, likevel er dette barnemat mot det som vises i filmer.

This post has been edited by Veslin: 1 Aug 2011, 13:31

--------------------

+Quote Post
Senapsburk
post 1 Aug 2011, 13:20
Post #13

Major

Jag vågar påstå att Al Pacino i Scarface har påverkat fler kriminella personer än GTA. Men för den delen betyder detta automatiskt inte att filmer är "farligare" än spel. En film på 90 minuter ser du några gånger under ett år, ett spel lirar du 90 minuter varje dag.

Det går inte att stoppa existerande filmer & spel, men det går att förhindra att nya "värre" saker släpps.

--------------------

+Quote Post
BearH
post 2 Aug 2011, 15:45
Post #14

Major
Clan: .:SoR
Clan role: CL3

BF2: BearH.HisOne
BF BC2: BearH.HisOne

http://stammen.no/blogging/dataspill-lager-ikke-drapsmenn

--------------------

Fly gutta som er på Oman er en del dårligere enn de på Dalian syns jeg da, etter 451 timer public på Oman. :ninja: Derfor jeg henviste Dalian pilotene som Leet Pilots. ;)

+Quote Post
Luuft
post 2 Aug 2011, 20:22
Post #15

Løytnant
Clan: Victrix Legion

Leste nå nettopp at på platekompaniet Jessheim har de puttet spillene tilbake, så det varte ikke lenge. Jeg antok at det ville vare lengre enn bare over helga, men nei.

+Quote Post
hto005
post 9 Aug 2011, 19:35
Post #16

Kvartermester
BF2: HGTtec
BF BC2: Hto005

Syntes egentlig det er unødvendig å flytte vekk, man kan/kunne jo uansett kjøpt de på andre butikker happy.png

--------------------

+Quote Post
cri74
post 9 Aug 2011, 20:02
Post #17

Oberstløytnant
Clan: HeliX, Victrixlegion
Clan role: 92 - NK

BF2: Hx.cri74
BattleField 3: cri74cri

*platekompaniet* : hmmm.. hvordan kan vi tjene på denne tragiske situasjonen. Hmmm.. jo, vi sender ut en pressemelding og sier at vi fjerner voldlige spill fra hyllene for å vise sympati og få gratis reklame. Så bare setter vi dem tilbake i hyllene etter 4-5 dager..vi må jo bli kvitt spillene på en eller annen måte. win win

--------------------

+Quote Post
svarstad
post 8 Feb 2013, 09:44
Post #18

Fenrik
Clan: Soldier
Clan role: Resurected Soldier

BF2: L.Svarstad
BF BC2: Salvatoy

bare sånn i etterpåklokskapens navn, så ser en jo at de butikkene som valgte å gjøre dette, fikk negativt ladet pr mot seg. og fikk nok ikke økt salg pga "ansvarligheten". Dersom jeg får si min mening.

--------------------

SAmuraiii!!!

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 23rd November 2017 - 07:26
Public TeamSpeak : speak.battle.no | Forum : forum.battle.no
Join the volunteer TV2 Battle.no team.