Welcome Guest ( Log In | Register )

> Please read before posting

Before you post please add what kind of Operating System, Hardware and recently installed software you have installed. Please also let us know what possible solutions you have tried to fix the problem.

Example topic title: "Computer keeps crashing"

With follow up info in the post:
"OS: XP pro Sp2
Hardware: CPU e6600
2 gb geil ram
74gb raptor harddrive
Audgy 2 live soundcard

I have updated ALL off my drivers, but i still get the frequent crashes after a minute of playing."

And remember the search function is here for a reason.

Reply to this topicStart new topic
> Kan ikke få bredbånd?, VELDIG frustrert...
Fooshi
post 27 Jun 2011, 14:45
Post #1

Rekrutt
Group: New members
BF2: Fooshiii
BF BC2: Fooshi

For ca. en måneds tid siden sendte jeg en epost til min lokale ISP (Gauldal IKT) med spørsmål om hvorfor mine naboer (antageligvis) kunne få bredbånd, og ikke jeg. (Alle disse "Kan jeg få bredbånd?" sjekkene på ISP-enes nettsider sa at de kunne få bredbånd, men fant ingen ting på min adresse)
Jeg prøvde nesten alle som bor i området, og alle kunne få bredbånd. Selvsagt, disse sjekkene er ikke idiot sikker, men jeg skjønner ikke hvorfor alle naboene kom opp, og ikke jeg. Selv naboene som bor langt over 1km ekstra kom opp på søkene.

Etter noen epost forvekslinger kom de til konklusjonen at de skulle bestille linje til min adresse. Fra der gikk det ca 2 uker til estimert oppkoblings dato og motatt modem. Jeg var så lykkelig da jeg endelig kunne koble meg opp med et stabilt og raskt bredbånd, og kaste det gamle mobile bredbåndet i søpla etter 3 år. Ja, 3 år! Først da jeg i 2007 (eller, mine foreldre, for å være korrekt) bestilte bredbånd, fikk vi melding om at det var restriksjoner på linjen. Ikke noe mer info enn det. Greit nok. 2 år gikk, vi bestilte igjen, og fikk samme resultat. Og for en måned siden ble jeg så lei av 5GB MAX per måned og 300kb/s max nedlastning (og hvis jeg brukte mer en den månedlige kvoten, 15kb/s. Hæ? Det tar over ett minutt å laste forsiden av VG med den dritt hastigheten.)
Da jeg endelig hadde koblet opp modemet, fant jeg ut at jeg ikke hadde internet aksess. Ok, vent et par dager i tilfelle ISPen ikke hadde koblet meg opp enda. Dagene gikk, og så gjore nervene mine.
Sendte en epost i går og fikk dette svaret i dag:

Vi har, dessverre, fått tilbakemelding fra linjeeier om at det ikke er mulig å få frem en kabel egnet for ADSL til Deres adresse.
Årsaken skal være at det er fullt i en fordeler og at det ikke er mulig med en omkobling.
Vi sjekker nå om det er mulig å lever SHDSL til samme adresse. Kommer tilbake til dette når vi får svar.

I neste epost fikk jeg vite at jeg kunne få SHDSL for 400kr måneden med en hastighet på 2mbps. Er egentlig ikke villig til å betale så mye for en så lav hastighet.
Spurte om det var noe de kunne gjøre med dette "fordeler" problemet, og fikk dette svaret:

Vi har ingen mulighet til å utvide den fordeleren som er sprengt da den ikke er vår.
Ettersom linje til bredbånd ikke er en prioritert sak for linjeeier er det lite sannsynlig at de kommer til å utvide denne med det første.

Vi har i flere år påpekt problemene med linjekapasiteten til ditt bosted, men det vises ingen vilje til å gjøre noe - dessverre.

Telenor er altså eieren av linjen fra sentralen her til huset. Hva skjedde med "bredbånd til alle", Telenor?
Har 3 maskiner her i huset som må dele på ETT mobilt modem, og da går de 6 GB VELDIG fort.
Ja, det er faktisk spillbart. Har spilt på dette nettet siden tidlig 2008 og har siden vært veldig irritert over lag osv.

Hva kan gjøres med dette problemet? Spamme Telenor med eposter?
Begynner å bli VELDIG frustrert når det tar 10 minutter å laste en 2 min. video på YouTube, og det er ikke bare meg som blir frustrert her i huset...

--------------------
Go to the top of the page

+Quote Post
cri74
post 27 Jun 2011, 15:21
Post #2

Oberstløytnant
Group: Members
Clan: HeliX, Victrixlegion
Clan role: 92 - NK

BF2: Hx.cri74
BattleField 3: cri74cri

Kjøre kampanje for underskrifter og få alle i bygda til å kjøpe bredbånd ?
Kanskje linje-eier ser fordel økonomisk og vil gjøre noe med det

--------------------

+Quote Post
Fooshi
post 28 Jun 2011, 08:17
Post #3

Rekrutt
Group: New members
BF2: Fooshiii
BF BC2: Fooshi

Det er vel et alternativ. Skal tenke på det. ahappy.png
Sendte en epost til linje-eier om kapasitet problemet og håper på svar.

This post has been edited by Fooshi: 28 Jun 2011, 08:17

--------------------

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 21st January 2018 - 12:53
Public TeamSpeak : speak.battle.no | Forum : forum.battle.no
Join the volunteer TV2 Battle.no team.