Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Battle|Tour klage, Veterans og K9-devil's 25.05.2008
Termii
post 26 May 2008, 21:16
Post #21

Kaptein
Group: Members
Clan: XtraOld

QUOTE (sdN @ 26 May 2008, 22:12) *
Greit at jeg ikke har grunnlag til å utale meg. Men jeg må da vel få si at baserape er noe alle gjør, og det forventes nesten før en match? happy.png

Det er isåfall dine ord. Men å ikke forvente noe som helst er jo patetisk...

--------------------
#bf2.no
#callofduty4.no
#xtraold
Go to the top of the page

+Quote Post
Faggatory
post 26 May 2008, 21:21
Post #22

Fenrik
BF2: Faggots!

QUOTE (Termii @ 14 May 2008, 23:20) *
Både meg, norHawk og R@ge er Veterans medlemmer. Og vi kommer garantert til å spille for Veterans, til tross for at vi er i Battle|tour.
Vi ser ikke på dette som problematisk i det hele tatt, siden vi er såpass profesjonelle at vi uten problemer skal klare å skille Veterans ifra Battle|tour, og omvendt.
Seedinga vil bli satt opp etter de 2 siste sesongene i UN, CB og kunnskap.

Om det skulle være et problem ta det med meg personlig happy.png

http://forum.battle.no/index.php?showtopic=26593

Sånn som du fremstiller det her, så skal dere klare å se saker som omhandler Veterans og Battle|tour fra et nøytralt perspektiv. Eg vil tørre å påstå at det klarer dere ikke, med tanke på at dere sletter svar som blir posta negativt mot veterans. Stiller meg veldig skeptisk til dette her.......

This post has been edited by Barfman: 26 May 2008, 21:22

--------------------

+Quote Post
Termii
post 26 May 2008, 21:30
Post #23

Kaptein

Altså...først og fremst vil jeg si at klagen til K9 er veldig tynn. Og du trenger ingen høy IQ for å forstå at klagen demmes ikke holder mål. Når det kommer til poster som har blitt sletta så skal jeg si deg det at ingenting har blitt sletta. Men ting som inneholder piss, og er way off target vil bli skjult - evnt. også slettet til syvende å sist.
Så negative ting mot Veterans er helt greit det, men da bør det også inneholde noe ifra dette PR-stuntet ifra K9...og ikke fra en random dude som IKKE vet hva som skjedde på server.

At vi ikke er nøytrale mener jeg er noe piss på lik linje med mye annet som jeg har lest opp igjennom, det finnes to sider av samme sak. Det skal også sies at jeg prater på vegne av Veterans of War, siden det har blitt bestemt at jeg ikke skal ha noe med avgjørelsen å gjøre siden jeg også er en Battle|tour admin...og med det så blåser også din sak åt skogen.
Saken vil bli tatt opp av hoder over Battle|tour admins, og avgjørelsen ligger ikke i mine/våre hender.

--------------------
#bf2.no
#callofduty4.no
#xtraold

+Quote Post
Becket
post 26 May 2008, 21:41
Post #24

Kaptein
BF2: Becket

I og med at jeg selv spiller i denne cuppen tolerer jeg ikke regelbrudd og/eller misforståelser som dette, da er det rett ut og jeg leaver cuppen ASAP.

Det står svart på hvit:

2.4 Under kamper skal spilleren bruke det nicket han/hun er registrert med på påmeldingsskjemaet samt lagtag.

Som det ble nevnt tidligerer her, hva har vi regler til om det hele tiden blir laget unnskyldninger for å gå rundt dem? Om lignuppen til Veterans er fullstendig og innholder Button i admindelen gir jeg f i, for den har verken jeg eller de fleste andre på forumet her tilgang til. Det er linuppen som er offentlig som skal telle, og det sier seg selv.
Det blir jo bare for dumt om man ikke vet hvem de man spiller mot stiller med! Seriøst? Termii påstår han er profesjonell og klarer å stille seg nøytral i forhold til cuppen og Vet...?

Som Ramstad skriver, la overordnede i denne cuppen (Voksen mennesker, ikke 16-år gamle gutter som gjør sitt beste for sin clan) som ikke spiller i K9 eller Veterans of War avgjøre dette.

Selv mener jeg det er et regelbrudd og samtlige burde bli diskvalifisert fra cuppen!

--------------------

+Quote Post
Wigami
post 26 May 2008, 21:44
Post #25

Major
Clan: Bellator Stiti Exinferis
Clan role: Vestlendingen

Termii påstår han er profesjonell og klarer å stille seg nøytral i forhold til cuppen og Vet...?

Termi:
Det skal også sies at jeg prater på vegne av Veterans of War, siden det har blitt bestemt at jeg ikke skal ha noe med avgjørelsen å gjøre siden jeg også er en Battle|tour admin

Og hvorfor skulle lister som ligger på pub-forum overstyre(fant ikke på et bedre ord) en liste på admin-forumet(Der de som faktisk bestemmer kan lese det)

edit: leif

This post has been edited by Wigami: 26 May 2008, 21:46

--------------------

+Quote Post
Termii
post 26 May 2008, 21:47
Post #26

Kaptein

QUOTE (Becket @ 26 May 2008, 22:41) *

2.4 Under kamper skal spilleren bruke det nicket han/hun er registrert med på påmeldingsskjemaet samt lagtag.

Det blir jo bare for dumt om man ikke vet hvem de man spiller mot stiller med! Seriøst? Termii påstår han er profesjonell og klarer å stille seg nøytral i forhold til cuppen og Vet...?

Hver enkelt klan har ansvaret for å oppdatere sine public poster med rooster om det skulle være en forskjell. Om det skulle komme avvik, så vil den posten med PB_GUID avgjøre hvorvidt spilleren har lov til å delta eller ikke.
I dette tilfellet er Button påmeldt, og har dermed lov til å spille.

Når det kommer til din tvil på om jeg klarer å skille Battle.no og Veterans of War så får jeg vel bare repetere meg selv igjen. Jeg svarer på vegne av Veterans of War, og ikke som en Battle|tour admin. Må jeg skrive det en gang til kanskje? Makan...

--------------------
#bf2.no
#callofduty4.no
#xtraold

+Quote Post
WeaseL
post 26 May 2008, 21:47
Post #27

Kaptein

Vet at jeg ikke har noe med dette å gjøre o.s.v.
Men vil bare si min mening; å bli rapet, det er jo noe som skjer nesten før hver kamp, det samme skjedde i sist Battle|Tour kampen jeg spillte, og ja jeg ble sur, veldig sur, men ser ikke poenget med å legge inn en offisiell klage her p.g.a. noe som det?

Det med at 3utt0n ikke var påmeldt har vel heller ingenting ås i så lenge han var påmeldt i admin-seksjonen?

@K9: Ikke for å være frekk, men ingenting av det Veterans sa i loggen er nok til å få dem diskvalifisert fra cupen (etter min mening) selv ble jeg kalt litt av hvert av en viss person fra Diggers, og han bestemte seg for å restarte kampen fordi han døde i heli en gang.
Er dette sportslig? Nei, ikke i det hele tatt, men ikke store saken å legge inn en klage på..Unødvendig synes jeg.

Bare til å slette posten hvis jeg ikke har lov til å skrive her, beklager i så fall.

--------------------
"Their sword will become our plow, and from the tears of war the daily bread of future generations will grow."

- Adolf Hitler

+Quote Post
HeXeY
post 26 May 2008, 21:48
Post #28

Kaptein
Clan: K9-Devils
Clan role: Moderator

BF2: XHeXeYX

QUOTE (Termii @ 26 May 2008, 21:43) *
Nick og PB_GUID står oppført på Admin forum happy.png Dette bør Migic79 vite, siden han har tilgang.

Men hva hvis ingen i K9 hadde hatt tilgang til det forumet da? Hadde det blitt annerledes da eller...?

--------------------

+Quote Post
Termii
post 26 May 2008, 21:49
Post #29

Kaptein

QUOTE (HeXeY @ 26 May 2008, 22:48) *
Men hva hvis ingen i K9 hadde hatt tilgang til det forumet da? Hadde det blitt annerledes da eller...?

Nei, overhodet ikke. Du kan jo lese det jeg skrev i posten over...men i denne spesielle saken så hjelper det jo ikke akuratt at dere faktisk HAR tilgang.

--------------------
#bf2.no
#callofduty4.no
#xtraold

+Quote Post
Misanthropic
post 26 May 2008, 21:51
Post #30

Major
Clan role: Knife Whore

BF2: Misanthropic

QUOTE (HeXeY @ 26 May 2008, 22:48) *

Ja.... för jag har ett intresse av att detta skall gå bra happy.png

Då jag varken säger mycket eller har med saken att göra sådär så att alla ser, så smyger jag fortfarande i skuggan och kollar upp saker och ting som möjligtviss inte stämmer wink.gif

+Quote Post
Aker-Dugleike_2
post 26 May 2008, 21:58
Post #31

Forum Moderator
Group: Forum moderator
Clan: =AK=
BF2: Aker-Dugleike_2

Hallo Folkens.

Denne tråden er nå stengt av meg Aker-Dugleike_2.
Skal forbli steng til noen i Leder Gruppen som ikke har tilknytting til
Vet, K9 eller er BattleTour Admins har behandlet saken.
police.gif

------------------------------
Mvh cool.gif Svein
Aker-Dugleike_2 /#/#/=AK=/#/#/

+Quote Post
Quad
post 26 May 2008, 22:24
Post #32

Founder
Group: Root Admin
Clan: =TV2=
BF2: quad14
BF BC2: Quad

QUOTE (Aker-Dugleike_2 @ 26 May 2008, 22:58) *
Hallo Folkens.

Denne tråden er nå stengt av meg Aker-Dugleike_2.
Skal forbli steng til noen i Leder Gruppen som ikke har tilknytting til
Vet, K9 eller er BattleTour Admins har behandlet saken.
police.gif
------------------------------
Mvh cool.gif Svein
Aker-Dugleike_2 /#/#/=AK=/#/#/

Fint for dette er et skoleeksempel på hvordan ting IKKE skal håndteres.

K9 har levert en klage og den klagen skal behandles. Veterans har mulighet for å gi ett fornuftig tilsvar til denne og det er så opp til komiteen og ta en avgjørelse på om klagen tas til følge eller ikke. Denne avgjørelsen vil være absolutt.

Siden vi må kalle sammen denne komiteen vil dette ta litt tid. Veterans bør i mellomtiden tenke på et godt motsvar til den klagen som ligger på bordet.

+Quote Post
Quad
post 28 May 2008, 11:48
Post #33

Founder

Da har komiteen hatt sitt første møte i går 27.5 og vil fortsette behandlingen av klagen i dag - 28.5.

Komiteen har følgende fire medlemmer: Bogge, Kenander, Viddi og Quad - alle er upartiske i forhold til de involverte klaner og med lang fartstid og erfaring som ledere av TV2 battle.no og som aktive spillere.

Vi har nå satt sammen et tidsbilde over hva som har skjedd og ikke minst når. Samtidig som vi detaljert har gått igjennom regelverket for turneringen. En del momenter må undersøkes videre og vi venter på svar på disse før komiteen konkluderer.

Følgende tilsvar fra Veterans er mottatt:

Svar fra Veterans, 27.5.2008, 22:33

Ærede komitee

Svar på K9`s protest ang match i Battle|tour den 25.05.08

Punkt 1.

K9-Devil's vil med dette klage på regelbrudd i kampen mellom Veterans og K9-devil's 25.05.2008:

Regler vi mener Veterans har brutt:

- 2.4 Under kamper skal spilleren bruke det nicket han/hun er registrert med på påmeldingsskjemaet samt lagtag.

Begrunnelse:
Fra chatlog: Veterans|3utt0n 1 Global [21:49:20] *§1DEAD§0*gg
Kan ikke finne Veterans|3utt0n på oppmeldt lineup til Battle|Tour. K9-Devil's mener derfor at Veterans har stillt med en ulovlig spiller i kampen.

Veterans|3utt0n har blitt meldt inn til Battle|tour admins den 11 mai med pbguid og nick, utifra det så ser vi på det som Battle|tour admins sitt ansvar. Og vi ser på den lista som er meldt ifra til Battle|tour admins som den lista som er den lista som gjelder i slike saker. Grunnen til det er at den har dato og spilleren er meldt inn 11 mai. alltså 14 dager før cupen startet. At den ikke ligger offiselt kan jeg ikke på noen annen måte forstå at er en misforståelse fra Battle|tour admins sin side.

F.eks. Hvis et annet lag hadde meldt ifra til battle|tour admins om at de skulle ha en spiller til, de hadde da sendt pm til battle|tour på nick og pbguid. Battle|tour hadde lagt denne spilleren inn i lista si og sett på den som påmeldt men ikke lagt spilleren ut public. Hvem sitt ansvar hadde det da vært? Og hadde klanen måtte lide for det?

3.1 Ledelsen forventer at alle deltagere fremstår som gode forbilder, og fronter sunne verdier på en positiv måte.
- 3.2 Deltagere som viser dårlig oppførsel på game-servere, forum eller IRC, fra påmeldingen er sendt til turneringen er ferdig vil få konsekvenser.Dette kan til og med få konsekvenser for laget.

Begrunnelse:
7 Veterans|ZeqtR// 1 Global [21:13:06] *§1DEAD§0*live
7 Veterans|ZeqtR// 1 Global [21:13:07] *§1DEAD§0*xD
10 [K9] Migic79 2 Global [21:13:09] *§1DOD§0*jNIKS
0 Veterans|Termii 2 Global [21:13:10] *§1DEAD§0*rs live
0 Veterans|Termii 1 Global [21:13:45] rs lie
0 Veterans|Termii 1 Global [21:13:47] rs live

0 Veterans|Termii 2 Global [21:27:40] klare?
7 Veterans|ZeqtR// 2 Global [21:27:45] ja
13 [K9] mcelvis 1 Global [21:27:45] *§1DEAD§0*nei
4 VeteransIWigami 2 Global [21:28:27] !rs
0 Veterans|Termii 2 Global [21:28:28] RS LIVE
0 Veterans|Termii 2 Team [21:28:33] HUD_TEXT_CHAT_TEAM!restart
4 VeteransIWigami 2 Global [21:28:34] *§1DEAD§0*!restart
-1 Admin None ServerMessage [21:28:40] [Admin: battletour] RS LIVE

Når det kommer til protesten på dårlig oppførsel så kan ikke jeg se noen dårlig oppførsel her. Det forventes av et lag og komme GODT forberedt til en kamp, dvs. ha gått gjennom ATC og taktikker før oppmøte på server samt kanskje en oppvarmingskamp. Kampen er satt til og starte klokka 21:00 dvs da har du 15 minutter til kamp start rs live. Veterans hadde møtt opp i god tid på serveren og var klare (ca 15 minutter før klokka 21:00) K9 sin første spiller kommer inn klokka 20:51 (jeg har ikke tilgang til og se om alle kom da eller om det var noen) Uansett jeg ser på det som K9 sitt ansvar og møte godt forberedt og være klare til kampstart klokka 21:00. At veterans skal da bli den "lidende" part i at motsatt lag ikke er godt nok forberedt er ikke rett, derav spørring om rs live (som btw er et spørsmål som blir hivd ut hele tiden i chatten ellers i kamper).

Spawncamping og Baseraping før kampstart og før rundestartene.

Før kampstart holder Veterans på med konstant baseraping og spawncamping, slik at K9 ikke får ro til å organisere seg før kampen kommer igang.
K9 ber Veterans gjentatte ganger om å trekke seg tilbake og slutte med dette, men baseraping med heli, annen hardware, soldater og arty fortsetter.
Anmodningen til Veterans fra Battle|Tour admin om å trekke seg tilbake ble også ignorert.
Baserapingen foregikk også før de kommende 3 rundestartene.

Vi i K9-Devil's er ser på oss selv som en klan som lever etter fairplay regelen. Vi har derfor store problem med å se at det foreligger noe slags fairplay i det Veterans holdt på med før kampstart og før rundestartene.
Heller ikke at deltagere fremstår som gode forbilder, og fronter sunne verdier på en positiv måte.
Fra K9 sin side vil vi beklage at vi ikke klarte å la være med å besvare språkbruken på serveren og bidra til å roe ned gemyttene på server. Men etter det vi opplevde under kampen forstår jeg at folk ikke klarte å holde seg i skinnet.

K9-Devil's mener derimot at å ignorere en motstanders ønske om ro, er dårlig oppførsel på game-server.
Vi mener også klanen har forbrutt seg mot TV2 / BATTLE.NO SERVER-REGEL 1. Spill som en gentleman. Ikke gjør noe mot andre som du IKKE vil at de skal gjøre mot deg!

Selv om vi tapte kampen for en klart bedre mostander vil ikke K9-Devil's finne seg i slik oppførsel. Vi krever å bli respektert som klan og vi mener derfor at dette må få konsekvenser for Veterans.

Når det kommer til baseraping osv. Dette er noe som skjer stort sett over alt når du spiller 8 vs 8, folk leker seg litt og styrer, samt at man tester aim og sånt på venner og fiender.. Uansett grunnlaget i dette er rett og slett at man SKAL være godt forberedt og organisert når man møter til match. Å begynne å holde på med sitt, er noe som egentlig burde ha skjedd før K9 møtte opp på serveren. Evt. Så kunne de gjort det som veterans gjorde; Møte opp før på serveren sånn at de var ferdige med forberedelsene sine sånn at kampen kunne starte så fort som mulig når alle spillere var inne på serveren. En del av oss i veterans som har spillt et par år, veit at dette ikke er noe og henge fingra i når det kommer til kamp. Man forbereder seg og entrer arenaen, deretter er det match on.

Oppsummering:

1. Når det kommer til spilleren så ligger han registrert til battle|tour admins og er registrert 11. mai. Dvs. at veterans har meldt han på god tid før cupstart.

2. Når det kommer til påstått dårlig oppførsel så er begge laga like gode i chatten, og ser ikke noe feil i chatten egentlig. Jeg vil også be komiteen og se bort fra Termii og Raidn sin uttalelse først i chatten, grunnen til det er at det var noe som ble sagt mellom de to FØR K9 kom inn på serveren.

3. Når det kommer til baseraping etc så er dette lov, og det står heller ingenting i reglene til battle|tour at dette ikke er lov da lagene SKAL komme forberedt inn på matchserver og starte klokka 21:00. Står også i TV2/Battle.no sine serverregler at baserape er lov.

Alt i alt som klanleder for Veterans så vil jeg bare si at dette er bagateller og storm i vannglass som krever enorme ressurser i communityet, og kan ikke se noe som som vil gjøre at Veterans vil få diskvalifikasjon her.

Vil også påpeke at vi i Veterans syns fremgangsmåten til Jor-el som klanleder her med og legge protest public for flamewar er veldig dårlig, og vi føler også det at vi blir lagt ut til spot og spe. Veterans føler at den måten klagen ble lagt ut på hadde til hensikt å sette veterans i dårlig lys.. Syns det var på kanten siden han først poster på lukket forum, deretter 1 minutt etterpå legger den ut public. så jeg ser ikke noe misforståelser her.

Dette var vell stort sett alt vi har og si i saken, og skulle det være noe mere så er det bare og spørre

Mvh Torkel Ramstad, klanleder i VeteransofWar

--------------------
Mvh. Ramstad

+Quote Post
Quad
post 29 May 2008, 08:28
Post #34

Founder

Da har vi mottatt følgende kommentar fra [K9] på tilsvaret fra Veterans:

Respons på svaret til Ramstad, 28.5.2008, 17:47

Hei

Det er ikke snakk om at K9 skal komme inn og "trene" legge taktikker osv ...det er rett og slett for å joine squads og organisere oss, da mener vi motstander bør holde seg unna spawn før runden er i gang.
I regelverket står det også at vi har 10 min til å få inn alle spillere og akkurat denne kampen slet vi med å få inn vår siste spiller, da blir det fort ubehagelig å bli rapet sønder og sammen.
Det er mer normalt og teamkille og slikt for å teste ut hitreg og slikt før kamp og ikke sette arty på motstander sin base.

Det er også vanlig høflighet og få ett "Ja, vi er klare" eller "RS LIVE" fra motstanders lagleder før runden settes i gang og ikke restarte server når du får "nei" til svar på "rs live ??"
Hvem som var Matchleder under kampen eller hvem som skulle være det vet jeg ikke, Migic79 sier det var han og da lurer jeg på hvorfor en Veterans spiller satt igang kampen???

Om Veterans har brukt en spiller som admins mener var regget i god tid (selv om det er en leiesoldat) kan umulig jeg forholde meg til som klanleder når jeg ikke har tilgang til den delen av forumet.
Jeg har forholdt meg til offentlig lineup og skjønner etter det som kommer frem at dette er en brøler fra Battle|tour admins sin side og ikke Veterans sin feil.
Nå viser det seg i ettertid at det er Battle|tour admins som har bæsjet på leggen og spiller faktisk var regget lenge før kamp og selv om jeg ikke på noen måte kan sjekke dette velger jeg å stole på at det er rett.

Når det gjelder det faktum at jeg la posten/klagen ut public var det pga at styret i Battle|tour stort sett består av Veteransspillere og jeg ville at de som er med i denne turneringen skulle få vite hva vi oppleved under kamp mot Veterans...

Det som Ramstad sier om diskvalefisering er jeg enig i, jeg/vi har ingenting i mot Veterans selv om jeg mener noen derfra tok litt vel hardt i i forumet og prøvde etter beste evne og sette K9 i ett dårlig lys pga at vi faktisk har baller nok til å klage når vi mener det har vært brudd på regler.

Dette var på ingen måte noe PR-stunt som enkelte har påstått men mer en måte å sette fokus på at vi fortsatt ser på dette som en lek og ønsker å ha det gøy når vi spiller..
Da ønsker vi å bli møtt med respekt og få tid til å organisere oss på server.

Skulle det være noe er det bare å spørre.

mvh

Jor-el

+Quote Post
Quad
post 29 May 2008, 08:35
Post #35

Founder

Og følgende er siste kommentarer fra Veterans på [K9] sine siste kommentarer.

Uttalelsesrunden er dermed ferdig og komiteen vil i løpet av dagen publisere sin konklusjon.

Denne vil sendes til de to klaners gruppeledere en time før den publiseres på forumet.
Bakgrunnen for detter er at klanene kjenner til avgjørelsen og konklusjonene før dette offentliggjøres.

Re:Respons på svaret til Ramstad, 28.5.2008, 21:21

For det første så det er sagt, det er ingen her på vt i dette øyeblikk som ikke respekterer K9 sitt bf2 lag.

Når det kommer til episoden med restart så får jeg høre på øret her at Termii gikk inn i bf2cc og restarta serveren for at folka var på rett side og det var 40 sek før rundeslutt. dette for at det var organisert.
Jeg har ikke noe bevis på at det Termii sier her er sant siden jeg ikke har cc tilgang, men velger og stole på han.

Når det kommer til organisering innad etter man har kommet inn på server er ikke så forferdelig vanskelig, lett og lage en squad og joine en squad mellom slaga. Jeg har VELDIG lite trua på at det går ann og rape folk så fryktelig at de ikke få joina en squad etc. Som sagt må være første gangen at jeg har hørt eller fått med meg at lignende saker blir tatt opp i en cup
Jeg ser på dette som rett og slett en fillesak som har blitt blåst opp til det vanvittige, baserape ligger jo i grunnreglene til tv2.
Hadde dette blitt tatt opp andre steder hadde det ikke blitt sett på engang. chat er chat hvis noen av k9 kara føler seg støtt av det som ble sagt i chatten( kan ikke se noe) så får vi bare beklage det, men ser begge partene er like gode.

Når det kommer til at klagen ble lagt ut public og ikke behandlet gjennom rette kanaler så ser jeg på den saken som veldig uproffesjonelt gjort av Jor-El som klanleder for K9 og moderator på battle.no
Setter meg og mine medlemmer i en forferdelig dårlig situasjon som krever mye ressurser og tid for og komme til gangs i.

Er det noe mere frem og tilbake nå, så ber jeg om at komiteen tar inn klanlederene og spør, for jeg orker ikke og bruke mer av tiden min på dette rett og slett.
Er en situasjon som vi ikke kommer til og få se i andre cuper håper jeg.
Jor-El har rett, dette er et spill.... så jeg spør meg hvorfor sitter jeg her og bruker tiden på og skrive dette da.

Jeg håper det blir en løsning og cupen fortsetter slik at battle.no og battle|tour greier og få et pent rykte og flere folk som vil være med på morroa i fremtiden

Mvh. Ramstad

+Quote Post
Quad
post 29 May 2008, 18:46
Post #36

Founder

Komiteen for klager i Battle|tour turneringen har vurdert klage fra K9 Devils på Veterans etter kampen 25. mai, 2005.

Komiteen har vært sammensatt av Bogge, Kenander, Quad og Viddi.

Klage, tilsvar og kommentarer fra begge klaner er postet på forumet.

1. K9 klagepunkt om at spiller Veterans|3utt0n ikke var formelt påmeldt turneringen:
Komiteen har gått igjennom alle poster tilknyttet påmeldingene.

Det er klart at det har eksistert tre lister over de påmeldte lag:

* Sign up Forum - http://forum.battle.no/index.php?showforum=241
* PB guids Forum - http://forum.battle.no/index.php?showforum=247
* Battle|tour's eget forum, der info fra ovennevnte forum samt PM'er er samlet i en oversiktstråd med alle klaner og alle spilleres pb_guids.

Komiteen har sammenlignet listene og det er mangler eller små variasjoner mellom hovedlisten med pbguids og de andre listene for over halvparten av de påmeldte lag. Sistnevnte liste hos arrangør må derfor regnes som den endelige og tellende listen i situasjoner hvor det er variasjon mellom listene.

Reglene sier ikke noe om at lagene er pålagt et ansvar for å vedlikeholde egen lineup liste utover formelt å rapportere pbguids for de påmeldte spillere inn til arrangør.

At Veterans|3utt0n ikke er med på public listen til Veterans er uheldig. Grundig gjennomgang av poster og logger for forumet viser imidlertid at siste påmelding fra Veterans var 11. mai. Denne listen innehold også Veterans|3utt0n.

Dette må derfor anses som er arrangørtabbe og saken er tatt opp med Battle|tour adminstrasjonen for å lage rutiner som fører til at
komplette lister må være samkjørte for samtlige steder disse postes.

Turneringsreglene bør også inneholde klare regler om påmelding og hvem som er pålagt ansvaret for nevnte lister.

Komiteen har som en konsekvens av dette gjort en vurdering av hvorvidt dette forholdet at public listen ikke var oppdatert kan ha påvirket resultatet av kampene mellom Veterans og K9.

Resultatet av kampene vurderes såpass overveldende i favør av Veterans med seier i alle fire kamper og med et sluttresultat på 713 - 0 ( http://forum.battle.no/index.php?showtopic=27286 )

Komiteen kan derfor ikke se at bruk av nevnte spiller ville hatt et signifikant resultat på kamputfallet.

Konklusjon:
Klagen skyldes ikke-oppdaterte lister og anses som en arrangørtabbe av Battle|tour administrasjonen, men kan ikke sees å ville hatt avgjørende utfall for resultatet av kampene.

Battle|tour administrasjonen vil som et resultat av klagen legge om sine rutiner.

Klagens punkt 1 tas ikke til følge.

2. Start av runde samt Spawncamping og Baseraping før kampstart og før rundestartene.

Turneringsregler:
- 3.1 Ledelsen forventer at alle deltagere fremstår som gode forbilder, og fronter sunne verdier på en positiv måte.
- 3.2 Deltagere som viser dårlig oppførsel på game-servere, forum eller IRC, fra påmeldingen er sendt til turneringen er ferdig vil få konsekvenser. Dette kan til og med få konsekvenser for laget.

Komiteen merker seg at klagene gjelder tiden før kampen starter, og mellom omgangene - heretter referert til som "warm up" eller oppvarmingsperioden. De rapporterte forhold gjelder altså hendelser utenfor selve rundene av kampene mellom Veterans og [K9].

2a. Runder:
Komiteen har gått igjennom logger fra serveren for å finne absolutte tidspunkt for kampstart og slutt, samt rundetider. Det er klart at runde nr. 2, som klagen omhandler, starter etter nedtelling starter klokken 21:14:57. Etter dette vil det være mulig å joine omgangen med de sekunders forsinkelse dette medfører. Det er ingen protester på at omgangen er startet etter dette tidspunktet.

Omgang 3 starter 21:28:44 etter at omstart er utsatt to ganger etter at [K9] mcelvis svarte "nei" kl. 21:27:45.

Ingen kommentarer eller protester til at rundene faktisk starter må anses som en aksept for at rundene er igang og teller.

Heller ikke ved rundeslutt eller underveis i rundene er det kommentarer til at rundene ble ugyldig startet.

Konklusjon:
Klagens punkt 2a. tas ikke til følge.

2b. Spawncamping og Baseraping før kampstart og rundestartene.

Etter gjennomgang av turneringsreglene er det ikke helt klare og entydige regler for hvilke regler som gjelder i slike situasjoner. Reglene er i første rekke skrevet for å regulere selve kampene og innledningen til disse. En start av server vil å så måte resette alle spillere slik at man i utgangspunktet vil spawne likt ved kampstart. Det rapporterte forholdet gjelder altså ikke selve kampen, men forberedelser og gjensidig respekt i forhold til kommunikasjon og ta hensyn til det andre lagets ønsker.

Et forhold som i denne sammenhengen har vært grundig undersøkt er hva som er vanlig praksis i andre turneringer og spill under oppvarmingsperiodene og erfarne klaners innstilling til slikt. Det er her en noe avvikende praksis og meninger, men felles for de fleste turneringsregler er at dette ikke er forhold som vanligvis er regulert eller omfattet av turneringsreglene.

Warm-up, eller oppvarmingsperiodene, må derfor generelt å regnes som en "free for all"-periode når ikke annet er spesifisert, der folk tester ut aimen på lagkamerater og fienden for å bli vant til server.

Imidlertid må det kommenteres at mens både Veterans og K9-Devil's er erfarne klaner med mange kamper bak seg KAN det være kamper der nye og uerfarne klaner lett vil bli vippet av pinnen under tilsvarende forhold. Dette gjelder spesielt hvis en av klanene møter mindre forberedt til kamp og ønsker å organisere seg i minuttene før kampstart, eller "prøve ut ting" under warm-up perioden før avtalt starttidspunkt for kampen. Det å skulle organisere seg i de siste minuttene før kampstart er ikke noe vi vil oppmode til da klaner bør stille godt forberedt til kampstart, men ikke desto mindre ser vi at dette absolutt kan forekomme både for erfarne og uerfarne klaner. I dette tilfellet har det forekommet.

Komiteen har grundig vurdert det uttalte i denne sammenhengen og også sett på chatloggene. Det er helt klart at begge lag faktisk har ytret ønske om at det andre laget ikke skal rape, både under warm-up og mellom rundene, så dette har forekommet på begge sider. Til tross for dette ser det ut som Veterans har vært mer aktive.

I den grad det er noe klanderverdig i denne sammenhengen er det altså at oppmodninger om å slutte med raping eller artilleri når man blir bedt om dette ikke ble fulgt. Slik sett har det vært tatt svært lite hensyn og komiteen anser dette som uheldig og helt på grensen til klanderverdig. Kommunikasjon og gjensidig respekt er noe som må etterstrebes også i oppkjøringen mot matcher i en "fun turnering".

Med den erfaring begge klaner har og med de begrunnelser som fremkommer i klagen, tilsvar og kommentarer kan vi imidlertid ikke se at forholdene under warm-up, og mellom rundene vil ha konsekvenser for selve kamputfallet.

Komiteen vil imidlertid påpeke fem forhold i denne sammenhengen og oppmode de ansvarlige til å rette på de forhold som skal til for å gjøre ting enklere:

1. Klanene, og deres spillere, bør i større grad respektere ønsker fra det andre laget og gi dem ro i de tilfeller dette er ønskelig før kampstart.
2. Battle|tour komiteen bør vurdere om det skal innføres en stilleperiode fra f.eks. 5 min før planlagt tidspunkt for kampstart og frem til kampen starter. Dette vil antakeligvis også føre til en større fokus for å få kampene igang uten store distraksjoner.
3. Kommunikasjon om slike forhold og ønsker bør fremlegges på chat av klan/kamp-lederne med klare formuleringer av ønsker og meninger slik at andre lagets klan/kamp-leder kan ta hensyn til dette.
4. Komiteen konstaterer at argumenter som at Spawnraping er tillatt på TV2 Battle.no's public servere er brukt.
Vi ønsker derfor å presisere at public regler og regler for turneringer samt oppvarming til disse ikke må blandes sammen.
5. Klanene kan og bør avtale egne regler før kampstart slik at man har en felles forståelse for hvordan f.eks. kampstart og oppvarming skal foregå.

Konklusjon:
Klagens punkt 2b. tas, under noe tvil, ikke til følge. De involverte anmodes til å merke seg, og etterleve, punkt en til fem i listen over.

Klagen er dermed ferdigbehandles og kan ikke ankes. Nye vesentlige momenter kan evt leveres som en ny klage.

Svaret vil publiseres offentlig på forumet kl 19.45 i kveld og er inntil dette kun tilgjengelig for klanene.

Bogge, Kenander, Quad og Viddi

+Quote Post
Quad
post 29 May 2008, 18:50
Post #37

Founder

Avgjørelsen i saken er videre åpen for diskusjon, da komiteen ser det som fordelaktig at communitiet Battle.no får komme med sine innspill for hvordan denne type saker best skal løses i framtiden.

+Quote Post
R@ge
post 29 May 2008, 19:50
Post #38

Major

Vil benytte anledningen til å takke dere i komiteen for all hjelp i denne saken.

Dette ser ut til å være en meget grundig og velformulert avgjørelse...

--------------------
`.,¸¸,.´¯ R@ge Hans E.¯`.,¸¸,.´

+Quote Post
Ramstad
post 29 May 2008, 21:00
Post #39

Oberstløytnant
Clan: [xo] xtraold
Clan role: Trønderkuk

BF2: Ramstadgutn
BattleField 3: [xo] RamstadQK

SOm klanleder for Veterans så vil jeg bare si at svaret fra komiteen er motatt og lest, dvs veterans har lagt dette bak seg.

--------------------
Mvh. Ramstad

+Quote Post
Spinnhead
post 30 May 2008, 09:24
Post #40

Kaptein
Clan: Kinetic Gaming
BF BC2: Spinnhead

QUOTE (Quad @ 29 May 2008, 19:46) *
Komiteen vil imidlertid påpeke fem forhold i denne sammenhengen og oppmode de ansvarlige til å rette på de forhold som skal til for å gjøre ting enklere:

1. Klanene, og deres spillere, bør i større grad respektere ønsker fra det andre laget og gi dem ro i de tilfeller dette er ønskelig før kampstart.
2. Battle|tour komiteen bør vurdere om det skal innføres en stilleperiode fra f.eks. 5 min før planlagt tidspunkt for kampstart og frem til kampen starter. Dette vil antakeligvis også føre til en større fokus for å få kampene igang uten store distraksjoner.
3. Kommunikasjon om slike forhold og ønsker bør fremlegges på chat av klan/kamp-lederne med klare formuleringer av ønsker og meninger slik at andre lagets klan/kamp-leder kan ta hensyn til dette.
4. Komiteen konstaterer at argumenter som at Spawnraping er tillatt på TV2 Battle.no's public servere er brukt.
Vi ønsker derfor å presisere at public regler og regler for turneringer samt oppvarming til disse ikke må blandes sammen.
5. Klanene kan og bør avtale egne regler før kampstart slik at man har en felles forståelse for hvordan f.eks. kampstart og oppvarming skal foregå.

Kjempe bra at klagen ble tatt såpass seriøst at begge sider fikk sagt sitt. Med disse forholdsreglene så burde resten av Battle|tour kampene gå pent for seg og vi kan heller fokusere på det som er det viktige her... å ha det morro ahappy.png

+Quote Post

3 Pages V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 17th July 2018 - 23:28
Public TeamSpeak : speak.battle.no | Forum : forum.battle.no
Join the volunteer TV2 Battle.no team.